×
Share this page

Robin Roest uitgeroepen tot European Quality Leader 2018

Robin Roest, operationeel directeur CED, divisie Repair, is tijdens het European Quality Congress op 22 juni in Parijs uitgeroepen tot European Quality Leader 2018. De ‘European Quality Leader’ is een manager die erin geslaagd is om succes te boeken binnen zijn organisatie door zijn leiderschap en door de verandering en kwaliteitsprocessen die hij samen met zijn team wist te implementeren. Als winnaar van de Nederlandse Business Improvement Award 2017, was hij nu voor deze Europese titel voorgedragen.

Tijdens het congres hadden de drie kandidaten voor de titel ieder 5 minuten om de aanwezigen te overtuigen van hun kwaliteiten. Robin Roest illustreerde hier hoe CED met een netwerk van zorgvuldig geselecteerde professionele herstel- en onderhoudsbedrijven en een zeer geavanceerd digitaal platform op een unieke manier schadeafhandeling én direct herstel combineert. Na een ontmoeting met de Franse minister van Innovatie, Frédérique Vidal, ontving hij de prestigieuze prijs.

Een vernieuwende customer journey
Robin Roest was de drijvende kracht achter het initiatief, dat geleid heeft tot een ommekeer in de benadering van schadeherstel door verzekeraars én in de beleving van de verzekerde. De verzekerde hoeft zijn schade niet langer zelf te verhelpen, maar krijgt bij melding van de schade direct een oplossing aangeboden. CED introduceert hiermee een geheel nieuwe customer journey die ervoor zorgt dat de verzekeraar hulp biedt is op het moment dat een verzekerde die echt nodig heeft. Met als resultaat dat verzekerden het enorm waarderen dat zij in één contactmoment een oplossing krijgen voor hun probleem. Voor verzekeraars levert dit kostenbesparingen én een hogere klanttevredenheid op. Afgelopen jaar werd Robin voor deze inspanningen al benoemd tot ‘Business Improvement Manager van het Jaar’, door het Nederlands Netwerk voor Kwaliteitsmanagement (NNK).

Over de European Organization for Quality
The European Organization for Quality, EOQ, is een zelfstandig opererende non-profit organisatie die zich inzet voor effectieve kwaliteitsverbeteringen in de breedste zin des woords. De EOQ heeft daarbij een coördinerende en katalyserende rol tussen nationale kwaliteitsorganisaties en -netwerken, zoals het NNK. De EOQ bestaat sinds 1956 en heeft in 40 landen meer dan 70.000 leden (landelijke kwaliteit organisaties en instituten). Daarnaast zijn er 500.000 bedrijven verbonden aan het EOQ en zijn er 80.000 experts geregistreerd.

CED gebruikt cookies (en daarmee vergelijkbare technieken) om het bezoek aan onze website voor jou nog gemakkelijker en persoonlijker te maken. Ook gebruiken we cookies voor analyse- en marketingdoeleinden. In deze cookies wordt informatie over jou en jouw websitebezoek opgeslagen door CED en door derden. We respecteren daarbij jouw privacy, zoals omgeschreven in ons privacy statement. Door verder gebruik te maken van deze website ga je hiermee akkoord. Bekijk hier ons Privacy Statement of sluit deze melding.