×
Share this page

Hoe houden we de autoverzekering relevant?

Hoewel de autoverzekeringssector in goede gezondheid verkeert en ook in de toekomst een rol zal spelen, brengt de sector zich in stelling voor nieuwe marktomstandigheden en prangende vragen die daarbij opdoemen. Wat is er nodig om de autoverzekering toekomstbestendig te maken?

De autoverzekering van de toekomst is volgens Assuralia-woordvoerder Wauthier Robyns “meer afgestemd op de individuele consument.”

Statistische vooroordelen onderuit halen
« Je rijgedrag is een individuele keuze waar je zelf de gevolgen van draagt; daar zijn heel wat mensen het intussen over eens. Data over rijgedrag, omgevingsfactoren en gereden kilometers kunnen de statistische vooroordelen onderuit halen waarop de sector nu zijn premies baseert.”

Snel kunnen schakelen
“ De essentie voor toekomstbestendige (auto)verzekeringen is niet dat je op elke trend inpikt, maar wel dat je organisatie voorbereid is op het tempo waaraan trends en behoeften evolueren”, volgens Liesbeth Laureys, Senior Manager Claims bij Fidea.

Deel uitmaken van een ecosysteem
Geert Deschoolmeester, Head of Market Management bij Allianz Benelux: “We moeten ervoor zorgen dat we deel uitmaken van een ecosysteem waarin verschillende spelers het rijden voor de klant zo veilig en makkelijk mogelijk maken met naadloos op elkaar aansluitende technologieën.”

Wilt u weten op welke manier de autoverzekering nog relevant kan blijven ? Lees meer in het magazine FWD (pagina 20)

CED gebruikt cookies (en daarmee vergelijkbare technieken) om het bezoek aan onze website voor jou nog gemakkelijker en persoonlijker te maken. Ook gebruiken we cookies voor analyse- en marketingdoeleinden. In deze cookies wordt informatie over jou en jouw websitebezoek opgeslagen door CED en door derden. We respecteren daarbij jouw privacy, zoals omgeschreven in ons privacy statement. Door verder gebruik te maken van deze website ga je hiermee akkoord. Bekijk hier ons Privacy Statement of sluit deze melding.